اختصاص: مصاحبه‌ای با شبکه پرانا درمورد هک شرکت صحرا تندر

simorgh.io

همینطور که همه ما می‌دانیم، اخیراً گروه هکری شبکه پرانا برای هک شرکت پوششی سپاه پاسداران «صحرا تندر» و انتشار تعداد هنگفتی اسناد از این شرکت در سایت simorgh.io خبرساز شده است. این اسناد منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که روسیه در ازای خشت زر پهپادهای شاهد از ایران می‌خرد.

ما فرصت داشتیم  مصاحبه‌ای با اعضای این گروه هکری انجام دهیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

 

چرا تصمیم گرفتید شرکت صحرا تندر را مورد حمله قرار دهید؟

تابستان گذشته دیدیم که چند نمومه از این اطلاعات در گزارش‌های واشینگتن پست و خبرگزاری پروتکل منتشر شده اند اما با وجود اینکه این دو خبرگزاری دسترسی به تعداد هنگفتی اطلاعات مهمی پیدا کرده بودند هنوز تصمیم گرفتند این اطلاعات را مانع کنند. ما در منتظر انتشار این اطلاعات می‌بودیم اما نشد. رسانه‌ها نباید چنین اطلاعات مهمی را پنهان کنند بنابراین تصمیم گرفتیم آن را پیدا و منتشر کنیم. بعد از اینکه خبرگزاری‌های مذکور را مورد هدف قرار داده بودیم، متوجه شدیم که نام صحرا تندر در بیشتری از این اسناد بود.

ما پیامی درباره آن در وبسایت ما منتشر کردیم.

لازم به ذکر است که ما گزارش‌های نام برده را بررسی کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که خبرگزاری‌های واشینگتن پست، پروتکل و دانشکده علم و امنیت بین‌المللی گزارش‌ها را مبتنی بر این اسناد منتشر کرده بودند. طبق آنها از منبع‌ای در کارخانه به دست آمده بود. همه این خبرگزاری‌ها ادعا کرده اند که خیلی اسناد در دست دارند اما تاکنون فقط ۳-۴ نمونه را منتشر کرده‌اند و آخرین اسناد تقریباً یک ماه پیش در توییتی توسط دانشکده علم و امنیت بین‌المللی منتشر شد که می‌توان آن را در اینجا دید.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توان به لینک‌های زیر مراجعه کرد:

 

در حال حاضر چند نفر این داده‌ها را بررسی می‌کنند؟

شبکه پرانا متشکل از چند عضو مستقلی و از گروه‌های مختلف است و با همراه یکدیگر همکاری می‌کنند تا رژیم جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند.

 

تاکنون چه یافته‌هایی در لابلای اطلاعات منتشر شده کشف شده اند؟

علاوه بر فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، این اطلاعات نشان می‌دهد که ایران چند معامله با ونزوئلا انجام داده و ممکن است ایران تسلیحات خود را تحت پوشش نفت به این کشور بفروشد.

 

آیا تمام داده‌ها منتشر شده است یا اطلاعات بیشتری در آینده منتشر خواهد شد؟

تمام اطلاعات بدون استثناء منتشر شده است.

 

سپاه پاسداران و روسی‌ها شما را تحت هدف قرار داده‌اند؟

از زمانیکه داده‌ها منتشر شد، وبسایت Simorgh.io ما چند بار تحت حمله دیداس قرار گرفته اما موفق شدیم این حملات را خنثی کنیم. تاکنون هیچ حمله مستیقمی علیه ما اتفاق نیافته اما انتظار می‌رود چنین حمله در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

 

با هک صحرا تندر این گروه دستاورد مهمی دیگری را رقم زده است. شاید یادتان باشد که چندی پیش این گروه موفق شد به شبکه شرکت فناپ نفوذ و تعداد زیادی داده و فایل‌ها از آن اخراج کند که متعاقباً این داده‌ها را در کانال تلگرام خود منتشر کرد. می‌توان گزارش ما درباره این هک را در اینجا خواند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *