سرگذشت به روز شده گروه هکری آنانیموس

آنانیموس

شاید یادتان باشد که تقریباً یک سال پیش ما گزارشی درمورد سرگذشت و فعالیت گروه هکری آنانیموس را منتشر کردیم. اما این گروه از آن زمان تا به امروز دقیقاً چکار کرده است؟ البته این گروه فعالیت خود را در حوزه افشای جنایت‌های رژیم ایران و ارگان‌هایش و همچنین حمله به سایت‌هایی وابسته به رژیم و غیره ادامه می‌دهد. در این گزارش ما به فعالیت‌های این گروه مشهور می‌پردازیم.

یکی از بزرگترین و موثرترین اکانت‌هایی که اخبار مربوط به فعالیت‌های این گروه در ایران را پخش می‌کند، @AnonymousOpIran است. ضمن مخابراه فعالیت‌های خود، این گروه مکرراً فعالیت‌های گروه‌های دیگر را هم پوشش می‌دهد. تنها در دو ماه اخیر، این اکانت اعلام کرده که با همکاری چند گروه دیگر به چند شرکت حمل و نقل بین‌المللی نفوذ کرده و چند سایت دولتی را مورد دیداس قرار داده‌است.

شرکهای حمل و نقل بین‌المللی

بعد از اینکه حماس به اسرائیل حمله کرد، این گروه سایت alaqsastorm.com را از دسترس خارج کرد. طبق گزارش‌ها، این سایت توسط حکومت جمهوری اسلامی اداره و مدیریت می‌شود تا تبلیغات و اطلاعات نادرست را بوسیله آن پخش کند. برای مثال، بر اساس مطلبی که در این سایت منتشر شد، ۶ میلیون نفر آمادگی خود را برای اعزام به سرزمین اشغالی اعلام کرده بودند!

alaqsastorm site

۱۱ آبان ماه، آنانیموس در صفحه ایکس (توییتر سابق) خود اعلام کرد که این گروه موفق به نفوذ و استخراج میزان هنگفتی داده از شبکه ایمیل مدیر عامل شرکت تریلیانس «Triliance Petrochemical Company» شده است. این داده‌ها حاوی قراردادهای نفتی و پتروشیمی به ارزش میلیاردها دلار معاملات غیر قانونی است.

البته افراد و گروه‌های دیگری نیز برای فعالیت علیه رژیم سنگ تمتم گذاشته و می‌گذارند. Wond3rGhost یکی از این افراد است که از روی جنایت‌های رژیم پرده برداشته است. او و گروه‌اش که به نام Prana Network شناخته می‌شود، به شرکت فنآوری فناپ نفوذ کردند و موفق شدند تعداد زیادی داده و فایل‌ها از آن اخراج کنند. متعاقباً این داده‌های اخراج شده را در کانال خود منتشر کردند و داده‌های لو رفته حاکی از این است که فناپ نرم‌افزاری به نام «بهنما» را برای رصد و شناسایی کاربران ساخته است. طبق این داده‌ها، شرکت فناپ زیرساخت نرم‌افزارهای زیر هم تولید و توسعه کرده است:

۱. بهنما – شناسایی چهره مورد استفاده در تمامی شعب بانک پاسارگاد

۲. بهیاب – سیستم رهیاب خودرو

۳. بهخوان – پلاک خوان خودرو

۴. بهکارت – تشخیص چهره جهت چاپ کارت شناسایی

همزمان با انتشار این اطلاعات، Prana Network سایت fanap-infra.com را هم از دسترس خارج کرد.

فناپ

این مجموعه نرم‌افزار توسط نیروهای انتظامی و نظامی و سازمان‌های دولتی به کار برده می‌شود. این افشاگری آنقدر مهم تلفی شد که چند خبرگزاری غربی آن را گزارش کردند.

متاسفانه در چند ماه گذشته، هیچ خبری از حال Wond3rGhost در دست نیست و امیدواریم که او صحیح و سالم باشد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد این افشاگری به کانال تلگرام Prana Network مراجعه کنید.

در این چند ماه تعداد بی شماری وب‌سایت‌های متعلق به دولت ایران یا به سپاه پاسداران مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. چندی پیش، وب‌سایت اصلی رژیم leader.ir توسط گروه آنانیموس موسوم به Cresecent of Anon از دسترس خارج شد و به تازگی این گروه اقدام به دیفیس سایت خبرگزاری دانشجو کرد. گفتنی است که این گروه فقط متشکل از زنان است.

coa

یکی گروه دیگر به نام YourAnonUKIR به وب‌سیایت‌هایی مربوط به دولت ایران نیز حمله کرده و موفق به از دسترس خارج کردن سایت خاتم الانبیاء شد.

خاتم الانبیاء

همچنین هکتویست‌های زیادی هستند که از فعالیت این گروه‌ها حمایت و در مبارزه علیه حکومت ایران شرکت می‌کنند. همکاری بین این افراد و گروه‌های شجاع و با شرف به خوبی نشان می‌دهد که تمام دنیای هکری و هکتویسم برای رسیدن به ایرانی کاملاً آزاد متحد است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *