حملات گروه‌های هکری ایرانی علیه اهداف آمریکایی و اسرائیلی ادامه دارد

تهدید سایبری ایران

۲۵ بهمن سال ۱۴۰۲، گروه تحلیل تهدیدات سایبری گوگل در گزارش خود که با همکاری چند شرکت امنیت سایبری تهیه شده است، اعلام کرد که گروه‌های هکری ایرانی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی مداوم و به طور متجاوز اهداف اسرائیلی و آمریکایی را مورد حمله سایبری قرار می‌دهدند.

در این گزارش آمده است که بعد از حمله حماس به اسرائیل، گروه‌های ایرانی اقدامات خود را مضاعف کردند تا نظز افکار عمومی مردم جهان را تغییر دهند و همچنین تکنیک‌های زیر را به کار بردند تا به این هدف برسند:

  • حملات سایبری مخرب علیه سازمان‌های کلیدی اسرائیلی،
  • هک و افشای اطلاعات و پخش ادعا‌های اغراق‌آمیز راجع به میزان صدمه این حملات،
  • انجام عملیات اطلاعاتی با هدف شکستن روحیه مردم اسرائیل، شکستن اعتماد مردم به سازمان‌های حیاتی و تغییر نظر افکار عمومی جهان علیه اسرائیل،
  • کمپین‌های فیشینگ علیه افراد نامی آمریکایی و اسرائیلی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تصمیم گیرندگان کلیدی در حوزه امور خاور میانه.

علاوه بر این، در گزارش هم آمده است که یک گروه هکری بنام «گنجشک درنده» در واکنش به این سلسله حملات سایبری، اقدام به حملات خود کرده و در نتیجه، اکثریت پمپ بنزین‌های ایران را از دسترس خارج کرده و به سامانه‌های پردختی و زیرساخت‌های حیاتی کشور نیز حمله کرد.

پیش‌بینی‌ها برای سال جاری میلادری

گروه تحلیل تهدیدات سایبری گوگل پیش‌بینی می‌کند که اقدامات زیر در سال جاری میلادی مشاهده خواهند شد:

  • حملات سایبری گروه‌های هکری ایرانی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی ادامه خواهند داشت. مخصوصاً در صورتیکه گروه‌های نیابتی رژیم در سوریه، یمن و غیره…مورد حمله قرار بگیرند.
  • هک و افشای اطلاعات افراد با هدف اطلاع رسانی بیشتری کماکان یکی از عمده‌ترین تکنیک‌های این گروه‌ها خواهد ماند.

برای خواندن گزارش کامل، به این سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *