بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که حتماً بشناسید

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که حتماً بشناسید

همینطور که همه ما می‌دانیم در چند سال گذشته، هوش مصنوعی تقریباً در هر بخش زندگی ما استفاده می‌شود. در این گزارش، ما به بهترین ابزارهای هوش مصنوعی موجود می‌پردازیم. قبلاً ما گزارشی درباره مشهورترین و پرکاربردترین مدل هوش مصنوعی یعنی چت جی پی تی را منتشر کردیم که بتوانید آن را در اینجا بخوانید.

چت جی پی تی

گفته می‌شود که مدل هوش مصنوعی چت جی پی تی مشهورترین و پرکاربردترین مدل هوش مصنوعی دنیاست و با رونمایی از این مدل، الان بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری در این حوزه مشغول به کار و کسب در آمد هستند. این مدل هوش مصنوعی می‌تواند محتوا را به طور خودکار و براساس ورودهای کاربر ایجاد کند. برای اطلاعات بیشتر و دیدن چند نمونه به زبان فارسی، این گزارش ما را بخوانید.

کاراکتر ای آی

با استفاده از کاراکتر ای آی «Character AI»، کاربری می‌تواند یک کاراکتر فنتازی را ایجاد کند. این کاراکترها براساس کاراکترهای مشهور کتابی، فیلمی، تاریخی و غیره…هستند. تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ماهانه ۳.۸ میلیارد کاربر به این سرویس مراجعه کرده بودند.

کویل بات

کویا بات «QuillBot» می‌تواند متن را به صورت خودکار بازنویسی می‌کند و از طریق تولید جملات جدید، محتوای منحصر به فردی ایجاد می‌کند که حتماً به درد تمام نویسندگان مشتاق می‌خورد.

میدجورنی

میدجورنی یک ابزار هوش مصنوعی است که می‌تواند براساس دستورهای متنی تصاویر هنری با کیفیت و وضوح بالا را ایجاد کند. به سایت رسمی میدجورنی مراجعه کنید تا چند نمونه این ابزار هوش مصنوعی را مشاهده کنید.

گوگل جمینی

گوگل جمینی (گوگل بارد سابق) یک بات مکالمه است که به گفته مدیر عامل این شرکت «تواناترین مدل هوش مصنوعی است که تا به حال ساخته شده». این مدل هوش مصنوعی بر مدل زبانی لمدا «LaMDA» توسعه داده شده و بی‌شک بزرگترین رقیب مستقیم چت جی پی تی به شمار می‌رود. شاید جالب باشد بدانید که جمینی قابلیت را دارد تا بیش از ۱۰۰ زبان را درک و ترجمه کند.

مایکروسافت کوپایلوت

کوپایلوت «Copilot» بات مکالمه و دستیار مجازی است که توسط شرکت غولپیکر فناوری مایکروسافت توسعه و ساخته شده است. این ابزار می‌تواند به کاربری کمک کند تا اسناد، ایمیل‌ها و فایل‌ها را از طریق هوش مصنوعی بسازد. در حال حاضر، کوپایلوت در نرم‌افزارهای ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت لوک، اج و غیره موجود است.

نتیجه‌گیری

البته این فقط تعدادی انگشت‌شمار از ابزارهای هوش مصنوعی است و هر روز تعداد زیادی ابزارهای جدید با اهداف خاصی مانند ساختن تصاویر یا موسیقی، ایجاد داستان، برنامه نویسی، افزایش کارایی کاربر و غیره معرفی می‌شوند و پر واضح است که هوش مصنوعی نقش مهمی در زندگی همه ما ایفا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *