کلادفلیر مورد حمله سایبری دولتی قرار گرفت

Cloudflare

پنجشنبه ۱۲ بهمن، شرکت امنیت سایبری کلادفلیر اعلام کرده که چند ماه پیش، گروه هکری پیشرفته‌ای که احتمالاً به دولتی وابسته بوده سعی کرد به شبکه‌های این شرکت نفوذ کند اما کلادفلیر موفق شد تا این حمله را خنثی کند.

کلادفلیر در ادامه تشریح کرد که هکرها با استفاده از توکن دسترسی اُکتا «Okta» و اطلاعلات مسروقه کاربری، قادر بودند به سرور اتلاسیان «Atlassian» کلادفلیر نفوذ کنند و از این طریق به تعدادی مدارک و اسناد و سورس کد دسترسی پیدا کردند اما این شرکت در ادامه افزود که تاثیر عملیاتی این نفوذ «خیلی محدود» بود.

کلادفلیر با همکاری سازمان‌های دولتی و صنعتی به این نتیجه رسیده که مهاجمان به یک سازمان دولتی وابسته بودند اما همچنان مشخص نیست کلادفلیر برای این ادعا چه مدارکی در دست دارد تا آن را ثابت کند و نیز اعلام نشده این گروه تحت رهبری کدام حکومت‌ها عملیات خود را انجام می‌دهد اما بعضی تحلیلگران معتقند که هدف هکرها از حمله به این شبکه، کسب اطلاعات درباره سیستم مدیریت، زیرساخت و امنیت این شبکه بوده است.

کلادفلیر یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری محسوب می‌شود و هر کسی که موفق به هک چنین شرکتی واقع گردد قطعاً در میان آبَرمردان جامعه هک جای خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *