گزارشی درباره شبکه‌ها و شرکت‌های سایبری وابسته به سپاه پاسداران منتشر شد

ریکوردید فیوچر

چند ماه پیش، شرکت امنیت سایبری آمریکایی ریکوردید فیوچر «Recorded Future» گزارشی با موضوع شبکه‌ها و شرکت‌های سایبری وابسته به سپاه پاسداران و رژیم اسلامی منتشر کرد. این گزارش کامل و جامع به سابقه عملیاتی، چهره‌های نامی سپاه پاسداران در حوزه سایبر و روابط آنها با چند شرکت سایبری پیمانکار سپاه می‌پردازد. علاوه بر این جزئیات، در این گزارش نیز آمده است که چند سال پیش، تعداد زیادی گروه‌های سایبری ضد رژیم ظهور کرده اند و از زمان آغاز فعالیت خود، در صدد افشای همین نوع اطلاعات بر آمده اند.

این گروه‌ها که گروه لب دوختگان نمونه بارز به حساب می‌آید، اطلاعاتی درباره شرکت‌های پیمانکار سپاه پاسداران و واحد‌های سایبری سپاه را منتشر می‌کنند که این امر ثابت می‌کند رژیم اسلامی بیشتر ترجیح می‌دهد با استفاده از شرکت‌های پیمانکار فعالیت‌ها و اهداف خود را مبهم و پنهان نگه دارد.

جالب است بدانید که طبق گزارش ریکوردید فیوچر، چند شهروند ایرانی هستند که در چندین شرکت‌های پوششی سمت دارند که نام‌شان معمولاً در لیست اعضای هئیت مدیره شرکت به چشم می‌خورد. ریکوردید فیوچر توانست با تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که در دستر عموم است و نیز اطلاعاتی که توسط گروه‌های مذکور افشا شده است تمام اطلاعات مربوطه را جمع‌آوری کند و تکتیک‌ها و روندهای سپاه را برملا سازد.

تا گزارش کامل را بخوانید، به سایت ریکوردید فیوچر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *