سرگذشت گروه هکری لب دوختگان

لب دوختگان

سالهاست که گروه لب دوختگان در مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی فعالیت داشته اما این گروه که در حوزه هک مشهور است، دقیقاً چکار کرده و مقصودش چیست؟

طبق بیانیه‌ای که در سایت رسمی این گروه منتشر شده است، «گروه لب دوختگان با موجودیت رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی مخالفت می‌نماید در چهارچوب این هدف گروه ما فعالیتها، تواناییها و مزدورین رژیم جمهوری اسلامی را در کانال تلگرام رسمیمان افشا نموده و تمامی سعی خود را در راستای قرار دادن در این لیست سیاه پلیس بین الملل قرار می‌دهیم. سایت لب دوختگان در چهارچوب این هدف عالی شما دوستان را به همکاری دعوت می‌نماید.»

با نگاهی به کانال و سایت رسمی گروه لب دوختگان، پر واضح است که این گروه در حوزه‌های فعالیت میدانی، هک و افشای اطلاعات خیلی مهار و  با تجربه است. برای مثال، چند سال پیش دسته گلی به خانه یکی از هکرهای سپاه فرستاد که البته این هدیه ناخواسته، هکر مذکور را به وحشت انداخت.

دسته گلی

در سال ۲۰۲۱ میلادی، این گروه ثابت کرد که هکرهای واحد ایلیانت گستر، وابسته به سپاه سایبری، نیز در انتخابات ریاست آمریکا دخالت کرده بودند.

دخالت در انتخابات ریاست آمریکادخالت در انتخابات ریاست آمریکا

 

آوریل ماه سال جاری نیز پرده از جاسوسی دولت جمهوری اسلامی بر علیه همپیمان اصلی خود یعنی «روسیه» برداشت و طبق گزارش این گروه، مرکز هک و نفوذ (۲۰۶۰) در زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۲۰۲۱، در اقدامی عجیب، شبکه کامپیوتری سفارت روسیه در تهران را مورد هک و نفوذ قرار داده بود و نمونه‌هایی از اسناد به سرقت رفته توسط این واحد از سفارت روسیه در سایت خود منتشر کرده است.

حمله به سفارت روسیه در تهران

علاوه بر این، از چند ماه پیش بدین سو، فعالیت این گروه بر افشای اطلاعات و جزییات هکرهای وابسته به سپاه پاسداران متمرکز بوده است. این اطلاعات که مرتباً در کانال تلگرام لب دوختگان منتشر می‌شود، بسیار دقیق و جامع است و معمولاً نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره تماس، آدرس، تاریخ متولد، کد ملی، شغل و غیره را در بر می‌گیرد.

افشاگری اعضای گروه‌های هکری

مثل روز روشن است که این گروه از منابع و طرفداران فروانی در سراسر کشور و احتملاً در داخل خود بدنه سپاه برخوردار است چون حوزه فعالیت این گروه بسیار عمیق و گسترده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های این گروه، به کانال لب دوختگان در تلگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *