قیمت بیت‌کوین به بیش از ۷۲ دلار رسید

بیت‌کوین

دیروز ۲۱ اسفندماه، قیمت بیت‌کوین با رسیدن به ۷۲ هزار و سیصد و شصت و دو دلار، رکورد قیمت خود را شکسته و حالا بعضی از تحلیلگران مالی پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است قیمت این رمزارز به ۳۳۰ دلار برسد.

بیت‌کوین قطعاً معروفترین رمزارز جهان است و تقریباً همه از آن آگاه هستند. اما قیمت بیت‌کوین در چند سال پیش مانند قیمت هر رمزارزی، نوسانات شدیدی به خود دید و حدود ۲ سال پیش قیمت‌اش شدیداً سقوط کرد به طوری که از ۶۰ هزار دلار به ۱۶ هزار دلار رسید که معادل با سقوط حدود ۸۰ درصدی است.

اما با وجود اینکه طی سال گذشته، بیت‌کوین بار دیگر به زبانزد فعالان بازارهای پولی تبدیل شد و در ماه نوامبر سال گذشته میلادی قیمت این رمزارز به اوج خود رسید و از آن زمان تاکنون روند صعودی را به خود گرفته و گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین در تکاپو هستند و همچنین قرار است ماه آینده یک رویداد نصف شونده «Halving event» رخ بدهد که این بدین معناست که استراج‌کنندگان بیت‌کوین دیگر نمی‌توانند روزانه تا سقف ۹۰۰ بیت‌کوین را بفروشند بلکه فقط خواهند توانست ۴۵۰ بیت‌کوین را بفروشند – عنصر دیگری است که تقاضای بیت‌کوین را بالا برده است.

بیا وجود اینکه پیش‌بینی مسیر آینده قیمت بیت‌کوین بیشتر در سمت افزایشی است اما در عین حال بعضی‌ها هشدار داده‌اند که بیت‌کوین در حالت «حبابی» به سر می‌برد و قیمت بیت‌کوین بازهم سقوط خواهد کرد. لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری امری خطرناک است لذا توصیه می‌شود که قبل از اینکه در این بازار درگیر شوید، خود را از عواقب و خطرهای احتمالی آن مطلع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *