اولین «محصول الگوریتم پردازش کوانتومی ایرانی» رونمایی شد

دریادار سیاری

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، روز ۱۱ خردادماه، اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی توسط دریار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، رونمایی شد. این خبرگزاری درباره این محصول نوشت: یکی از کارکردهای این محصول علمی که در حاشیه نشست تخصصی «پردازش کوانتومی» دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر رونمایی شد؛ سامانه مقابله با فریب در سیستم‌های موقعیت یابی شناورهای سطحی با استفاده از الگوریتم است.»

در نظر اول، این تکنولوژی خیلی پیشرفته بنظر می‌رسد اما این فقط یک روی داستان است؛ مدتی کوتاه بعد از انتشار این خبر، کاربران اینترنتی از این ادعا پرده گشایی کردند. برخلاف ادعای دریادار سیاری و تولیدکنندگان این محصول در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر، این محصول هیچ ربطی به تجهیزات پردازش کوانتومی ندارد و هر کسی می‌تواند آن را در آمازان به مبلغ حدود ۶۰۰ دلار بخرد. در ضمن، این محصول در حقیقت توسط کارشناسان ایرانی طراحی و ساخته نشده و با یک پردازنده معمولی تفاوت چندانی ندارد! طبق صفحه آمازان مربوطه، این محصول برای پردازش تصویر، کنترال موتور، شتاب نرم‌افزار و…. طراحی شده است نه پروازش کوانتومی!

 

 

Zync-7000

اما این بار اول نیست که  ایران نسبت به اختراع‌های «بومی» دروغ گرفته‌است. در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹، یک دستگاه تقلبی کرونا یاب توسط حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، رونمایی شد که به گفته او، «این دستگاه می‌تواند برای شناسایی لحظه‌ای ویروس کرونا از فاصله دور (شعاع ۱۰۰ متر) استفاده شود» که البته این ادعای او چرت بود!

دستگاه تقلبی کرونا یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *