ادامه افشاگری‌های گروه «هوشیاران وطن» از شرکت‌های کمک‌کننده به سپاه قدس

article cover

هوشیاران وطن از همکاری هوایپیمایی ماهان با نیروی قدس سپاه پرده‌برداره کرد

article coverاز تاریخ 30 آبان به این طرف گروه هوشیاران وطن دست به افشا و ارائه شواهدی دست زده دال بر همدستی پنهان ماهان ایر در آنچه که این گروه «حنایات سپاه قدس» توصیف کرده، که این همکاری در قالب رابطه‌ای غیر قانونی و خطرآفرین صورت می‌پذیرد. این گروه هکری شبکه داخلی ماهان را مورد هک و نفوذ قرار داده و حجم عظیمی اسناد و مدارک از آن استخراج کرد که اطلاعات به دست آمده، نشان دهندۀ رابطه و همکاری نزدیک و عمیق این دو نهاد است. از انتشار اولین افشاگری در کانال تلگرامی هوشیاران در حالی بیش از سه هفته می‌گذرد که آخرین افشاگری‌های این گروه بر افشای همکاری آگاهانه شرکت‌های غربی با ماهان ایر متمرکز بوده است.

خبرگزاری سایبر ایران چندی پیش درباره حمله هوشیاران وطن به ماهان و سپاه قدس گزارش منتشر کرد که می‌توانید آن را اینجا بخوانید.

عصر روز دوشنبه 8 آذر این گروه، رابطه نزدیک و عمیق ماهان با سپاه قدس را ثابت کرده به افشای جزئیاتی از گستردگی عملیات مشترک این دو نهاد پرداخت؛ گروه هوشیاران وطن در پست تلگرامی خود نوشت:

”در افشاگری‌های قبلی از ابعاد و گستردگی همکاری ماهان با سپاه قدس پرده برداشتیم، الآن هم نوبت شرکت‌هایی رسیده که رابطه آنها با ماهان، همکاری ماهان با سپاه را تسهیل می‌کند. در این میان نام بعضی شرکت‌هایی به چشم می‌خورد که در کشورهای تحریم‌کننده جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به ثبت رسیده و فعالیت دارند.“

گروه «هوشیاران وطن» به کرات ادعا کرده است، فاکتورها، رسیدها و قراردادهایی را به دست آورده که این اسناد نشان دهنده وجود رابطه تجاری بین ماهان و شرکت‌هایی است که در کشورهای تحریم‌کننده مرکز یا شعبه دارند و لذا بایستی تحریم‌های آمریکا و بین‌المللی به طور کامل رعایت کنند اما بر خلاف این توقع در دور زدن تحریم‌ها نقش فعالی ایفا می‌کنند. شرکت‌های مورد نظر در اروپا، هند، امارات و… ثبت شده؛ از جمله شرکت‌هایی که در افشاگری‌های «هوشیاران وطن» از همکاری آنها با ماهان و سپاه قدس پرده‌برداری شده است، می‌توان به شرکت‌های «دناتا» امارات، «جهان» امارات و «ایرپس» آلمان اشاره کرد.

شرکت دناتا
مرکز عملیات: دبی
نوع همکاری با ماهان ایر: گروه هوشیاران وطن اسنادی را منتشر کرده که ارائه خدمات پالت‌گذاری و انباری به ماهان توسط دناتا را نشان می‌دهد. ماهیت بارهایی که ماهان در انبارهای دناتا نگهداری می‌کند مشخص نیست اما از آنجا که در یکی از افشاگری‌های هوشیاران وطن، جابجایی محموله‌های تسلیحاتی سپاه قدس در پروازهای ماهان لو رفت، احتمال آن وجود دارد که بارهای تسلیحاتی و تجهیزات نظامی در انبارهای دناتا نگهداری می‌شود. گفتنی است که این شرکت در ایالات متحده آمریکا شعبه‌هایی دارد.

شرکت جهان (Jahan Destinations travel and tourism)
مرکز عملیات: دبی
نوع همکاری با ماهان ایر: شرکت جهان به دلیل همکاری‌اش با ماهان تحت حریم‌های آ»ریکا قرار گرفته است. این در حالی است که شرکت دناتا با وجودی که به همکاری با ماهان و سپاه قدس متهم شده است هنوز هم تحریم نشده است. شرکت جهان برای مخفی نگه داشتن و پرهیز از ردیابی معاملات و پرداخت‌ها، شرکت‌هایی پوششی را به نام‌های bright Moon General Trading، Sky leopard general trading و Green Galaxy fruit and vegetables trading LLC تاسیس کرده است.

شرکت ایرپس (Airpass GmbH)
مرکز عملیات: آلمان
نوع همکاری با ماهان ایر: گروه «هوشیاران وطن» ایمیل‌هایی از رودیگر کنویتس، مدیر عامل شرکت ایرپس منتشر کرده حاکی از این که آقای کنویتس، شرکت دیگری را به نام APG Germany که ریاست کل آن نیز به نام آقای کنویتس است، به عنوان شرکت پوششی در جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا راه انداخته است. در یکی از ایمیل‌های لو رفته آقای کنویتس می‌خوانیم که وی دستور ثبت کارکنان ایرپس در شرکت APG را داد که به نظر می‌رسد هدف از این کار با دور زدن تحریم‌ها بوده باشد.

نام شرکت‌های دیگری نیز به همراه اسناد و مدارک مربوطه در کانال تلگرامی «هوشیاران وطن» منتشر شده و قابل مشاهده است که شرکت خیبر (Khyber) دانمارک، میدنهد (Maidenhead) هند، نمایندگی‌های ماهان در امارات و نمایندگان ماهان در کشورهای اروپایی از این شمار است.

جزئیات بیشتر در کانال تلگرامی یا تویتر گروه «هوشیاران وطن» قابل مشاهده است:
تلگرام: @hooshyarane
تویتر: @Hooshyaran1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *