انانیموس: سلیمانی القاعده را در ایران پناه داد

انانیموس القاعده

گروه هکری نامتمرکز بین‌المللی انانیموس پس از حدود ده سال برای اولین بار ایران را مورد هدف حمله سایبری قرار داده است. این گروه هکری در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده، مدعی در دست داشتن مدرکی شد که ثابت می‌کند حکومت ایران به ویژه نیروی قدس سپاه با طالبان همکاری کرده تا از القاعده حمایت و یک محل امن برای سکونت شماری از سران این گروه تروریستی در خاک ایران فراهم کند. تصویر منتشر شده ظاهراً سیف العدل جانشین القاعده را در نقطه‌ای از تهران نشان می‌دهد؛ این در حالی است که با کشته شدن ایمن الظواهری توسط آمریکایی‌ها، این احتمال وجود دارد سیف العدل جای او را به عنوان امیر القاعده بگیرد.

 

انانیموس القاعده

 

حمله انانیموس به ایران در حالی صورت گرفت که این گروه هکری ماه‌ها است که اکثر تلاش و فعالیت‌های خود را به آسیب زدن به وبسایت‌ها و زیرساخت‌های نهادهای دولتی-نظامی روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین در اسفند مال سال گذشته، به خرج می‌دهد.

این برای اولین بار است که گروه انانیموس بیانیه‌ای به زبان عربی منتشر می‌کند و هنوز معلوم نیست که این اقدام، به معنای تغییر حوزه فعالیت این گروه از جنگ اوکراین به ایران و آغاز سلسله عملیات ایران‌محور از سوی این گروه است یا نه. آنچه محتمل به نظر می‌رسد، با حمایت تمام‌قد ایران از روسیه در جنگ اوکراین، کشور ما آماج حملات بیشتری از سوی این گروه قرار بگیرد.

انانیموس چیست؟

انانیموس، گروهی هکری نامتمرکز است که در سال 2003 میلادی توسط کاربرانی در سایت اشتراک‌گذاری تصاویر موسوم به «4چن» تاسیس شد. اعضای این گروه عمدتاً به صورت بی‌نام و نشان در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند و لذا لقب «آناز» (بی‌نام‌و‌نشان‌ها) به آنها داده شده است؛ بسیاری از آنها عکسی از خود که در آن صورتک گای فاکس بر چهره زده‌اند را، آواتار خود قرار داده و از برنامه‌های تغییردهندۀ صدا و یا نرم‌افزارهای تبدیل متن به گفتار برای پنهان کردن هویت خود استفاده می‌نمایند. از سایر ویژگی‌های انانیموس می‌توان به عدم ساختار سلسله مراتبی یا رهبری برای اداره گروه اشاره کرد: این گروه بر اساس «هوش گروهی» عمل می‌کند.

 

 

انانیموس القاعده

 

 

انانیموس القاعده

 

 

خبرگزاری سایبر ایران هنوز قادر به تایید اصالت این تصاویر نشده است. بنا بر این از خوانندگان و دنبال‌کنندگان محترم درخواست می‌کنیم چنانچه برای دستیابی به جزئیات زمان عکس‌برداری و… توانایی‌های لازم را داشته باشید با ما تماس حاصر فرمایید تا صحت یا سقم ادعای انانیموس درباره رابطه القاعده و مقامات جمهوری اسلامی و همچنین اصالت تصاویر را یک بار برای همیشه تایید یا رد کنیم.

ترجمه فارسی متن ویدئو به شرح زیر است:

سلام بر جهانیان. این یک پیغام است از انانیموس برای رژیم ایران و گروه آدمکش و تروریستی القاعده.
پرواضح است که سال‌ها است که رژیم ایران از قاتلان عضو گروه القاعده حمایت کرده و برای نفاق انداختن در میان ادیان و مذاهب تلاش به خرج می‌دهد.
به رژیم ایران می‌گوییم که سال‌ها است که شما القاعده را پناه داده و بهش کمک می‌کنید. سال 2002 (1381) قاسم سلیمانی اجازه داد القاعده (در ایران) پناه ببرد. سال 2006 شورای رهبری القاعده و نیروی قدس سپاه با هم افطار کردند. شما تحت رهبری سلیمانی قاتل افراد القاعده را آماده کردید و سپس آنها را برای ترویج ترس و وحشت و کشت و کشتار در میان مردم کشورهای سراسر جهان رها کردید. اینجا برای اولین بار تصاویری از سیف العدل، رهبر القاعده، در پایتخت ایران را به اطلاع همگان خواهیم رساند. در این تصاویر ابومحمد المصری و ابوالخیر المصری، از دیگر رهبران القاعده را هم می‌بینیم که این دو سال‌ها قبل به هلاکت رسیدند. هرکسی می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های ابتدایی تحقیقات متن باز، موقعیت عکس‌برداری این تصاویر را اثبات کند. حالا که ایمن الظواهری، امیر القاعده مُرده، رژیم ایران برای اینکه فرد مورد نظرش را بر کرسی قدرت بنشاند اعمال نفوذ خواهد کرد. ممکن است مردی که در این تصویر می‌بینید را انتخاب کند. چهره او را به خاطر بسپارید. او فقط نوکر رژیم ایران است. به آن دسته از مسلمانانی که معتقدند القاعده برای حفظ جان و دین آنها می‌جنگد می‌گوییم: یادتان باشد که اداره، تامین مالی و تعیین برنامه‌های القاعده را کی انجام می‌دهد. ما نمی‌بخشیم. ما فراموش نمی‌کنیم. ما انانیموس هستیم. ما بیشمار هستیم. منتظرمان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *