سرگذشت شرکت ایلیانت گستر

محمدباقر شیرین‌کار

شاید نام ایلیانت گستر را شنیده باشید. این نام یکی از نام‌های پرکارترین و برجسته‌ترین گروه‌های هکری وابسته به سپاه پاسداران است. این شرکت هم بعنوان ایمن نت پاسگارد یا شهید شوشتری و توسط سازمان‌های رصد تهدیدات سایبری غربی بعنوان NEPTUNIUM و Cotton Sandstorm نیز شناخته می‌شود.

همینطور که در تصویر زیر می‌بینید، این شرکت مستقیماً تحت فرمان سپاه پاسداران است و چند گروه دیگر هم تحت فرمان این شرکت هستند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۱ میلادی، این شرکت به اصطلاح امنیت سایبری و ۶ نفر مربوط به آن توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ تحت تحریم قرار گرفتند.

گروه‌های هکری دولت ایران

افراد تحریم شده از شرکت ایلیانت گستر

طبق اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، افراد زیر کارمندان شرکت ایلیانت گستر هستند و بدین علت، تحت تحریم قرار گرفته‌اند:

۱. مصطفی سرمدی – هیئت مدیره

۲. سید مهدی هاشمی طغرالجردی – هیئت مدیره

۳. حسین اکبری نوده – هیئت مدیره

۴. محمدباغر شیرین‌کار – رئیس

۵. سجاد کاشیان – کارمند

۶. سید محمدموسی کاظمی – کارمند

کارمندان ایلیانت گستر

بر اساس گزارش خبرگزاری ایران اینترنشنال، برادر محمدباقر شیرین‌کار بنام محمدحسین شیرین‌کار هم یکی از بازیگران اصلی این گروه است و گروه هکری ضد رژیم لب دوختگان او را رئیس بازرسی حفاظت اطلاعات سپاه معرفی کرده است.

اخیراً لب دوختگان افشا کرد که ایلیانت گستر علیه اسرائیل حمله سایبری انجام داده و همچنین قبلاً اعلام کرده که ایلیانت گستر تعدادی از سایت‌های مربوط به دولت سوئد را نیز مورد دیداس قرار داده است.

سالهاست که این شرکت مورد رصد و توجه گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد. برای مثال، خبرگزاری ایران اینترنشنال هویت فرمانده ارشد سایبری سپاه پاسداران را به همراه تصویرش افشا کرده بود و بر اساس این گزارش، محمد باقر شیرین‌کار نه تنها رئیس ایلیانت گستر است بلکه وابسته به سپاه پاسداران هم است.

طبق اطلاعات تازه منتشر شده توسط لب دوختگان، این شرکت در دیداس سایت‌های سوئدی در واکنش به قرآن سوزی نیز دست داشته است.

خیلی اطلاعات جالب و قابل توجه در مورد این شرکت منتشر شده و بر کسی پنهان نیست که سپاه قصد دارد اسرائیل و غرب را بی‌ثابت کند و مثل روز روشن است که این شرکت فقط یک مهره برای نیل به این هدف است و چه بسا مهره‌های دیگری نیز وجود دارد که همچنان به صورت چراغ خاموش مشغول کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *