ایلان ماسک متهم به اجرای طرح هرمی «دوج کوین» شد

دوج کوین

ایلان ماسک متهم به اجرای طرح هرمی «دوج کوین» شد

 

دوج کوین

 

در 27 خرداد ماه سرمایه گذاری به نام کیث جانسون در شکایتی که به دادگاه فدرال آمریکایی ارایه شد ادعا کرده که ماسک و شرکتهای تسلا و اسپیس اکس «طرحی هرمی» اجرا میکردند تا از رمزارز دوج کوین حمایت کنند و از جایگاهش به عنوان ثروتمندترین مرد جهان استفاده کرده تا بهای این رمزارز را برای سود، افشاء و سرگرمی تحت تاثیر قرار بدهد.

 

دوج کوین

 

دوج کوین که در ابتدا برای شوخی در مقابله با ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیتکوین ایجاد شده بود در سالهای اخیر به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شده و سال گذشته شاهد یک افزایش چشمگیر بود. در مدت 4 ماه از 004 سنت به 73 سنت افزایش یافته و در می ماه 2021 به اوج خود رسید.

در پایان سال 2020 و درطول سال 2021، ماسک بارها توئیتهایی با ذکر این رمزارز زد و بعد از هر توئیت بهای آن افزایش یافت اما در می ماه 2021 ماسک در یک برنامه طنز تلویزیونی در آمریکا به نام «Saturday Night Live» شرکت کرد و وانمود کرد که یک کارشناس مالی است و گفت دوج کوین «کلاهبرداری» است. این آغاز سقوط باور نکردنی بهای این رمزارز بود که تاکون 92 درصد کارهش یافته.

 

دوج کوین

 

جانسون گفته که میخواهد نماینده بقیه سرمایه گذارانی باشد که از سال 2019 به علت خرید دوج کوین متضرر شده اند و دنبال غرامت 258 میلیارد دلاری و ممنوعیت تبلیغ دوج کوین از سوی ماسک و شرکتهایش است. وی در شکایت خود افزود که متهمان خوب میدانستند که دوج کوین بی ارزش بود و هچ ارزش ذاتی ندارد اما هنوز آن را تبلیغ میکردند. علاوه بر این جانسون درخواست کرده که تجارت دوج کوین در آمریکا به عنوان قمار محسوب شود.

 

برای اطلاعات بیشتر راجع به سقوط بیت کوین، به مقاله اخیرمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *