هر آنچه که باید درباره مرورگر آرک بدانید

Ark Logo

 

آرک «Ark» یک مرورگر وب است که قابلیت «برای من مرور کنید» را به کاربران ارائه می‌دهد، سرانجام برای کاربران ویندوز در دسترس قرار گرفته است.

مرورگر آرک بعنوان یک نسخه بتا با دسترسی محدود قبلاً به کار برده شده، اما سرانجام در حال حاضر نسخه کاملش منتشر و در اختیار کاربران عمومی گذاشته شده است.

این مرورگر که در حال حاضر فقط برای کاربران Windows 11 در دسترس است، دارای چندین ویژگی خاص است که آن را رقبای خود مانند مرورگر‌های پرسابقه Chrome و Edge متمایز می‌کند و لازم به ذکر است که نسخه سیستم عامل Windows 10 در آینده منتشر خواهند شد.

واضح‌تر از همه، مرورگر از یک نوار کناری برای نمایش تب‌ها و بوک‌مارک‌ها استفاده می‌کند، که با نوار بالا معمولی متفاوت است. مرورگر برای ارائه دو تب به طور همزمان بهینه شده است.

Ark Max از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربر استفاده می کند. می‌تواند تب‌های کسی را به ترتیب منطقی سازماندهی کند، صفحات وب را برای کاربر خلاصه کند و ChatGPT را در عملکردهای جستجوی ادغام کند.

Ark Boost این مرورگر به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران می‌توانند تا نحوی مشاهده صفحات وب را سفارشی دهند. این شامل نوع فونت و اندازه، رنگ، روشنایی و غیره است. با استفاده از Boost Gallery کاربران می‌توانند سفارشی سازی وب سایت‌ها خود را شریک کنند.

Ark Easel یک ویزگی ساخته شده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ایده‌ها را با استفاده از تخته‌ای سفید ذهن انگیزی کند. این کار می‌تواند در کنار تب‌های نمایش داده شده انجام شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا به منابع آنلاین مراجعه کند تا ایده‌ها خود را نقشه برداری کند.

این ویژگی‌ها که از یک دوره تست بتا طولانی بهره برداری شده اند، واقعاً تجربه کاربر را در هنگام مرور وب افزایش می دهند. یک نکته که باید توجه داشته باشید این است که مرورگر بسیار منابع سنگین است، به ویژه هنگامی که از ویژگی‌های خاص استفاده می‌شود. بنابرین کسی باید کامپیوتری نسبتاً قدرتمند داشته باشد تا از آن به درستی استفاده کند.  به طور مشابه نسخه موبایلی قابلیت محدود دارد و عملکرد بسیار کمتری را ارائه می‌دهد. Chrome هنوز برترین مرورگر برای استفاده تلفن شماست.

سازنده مرورگر چندین به روز رسانی مهم را در آینده نزدیک وعده داده است. بنابرین مشخص نیست که در برابر رقبای خود چگونه مقایسه خواهد کرد، اما این یک شروع عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *