حمله سایبری «هوشیاران وطن» به ماهان ایر به دلیل حمایتش از نیروی قدس سپاه

hacker logo

hacker logoگروه «هوشیاران وطن» مسئولیت حمله را به عهده گرفت

یکشنبه 30 آبان گروهی به نام «هوشیاران وطن» با صدور بیانیه‌ای در کانال تلگرام خود مسئولیت هک هواپیمایی ماهان را به عهده گرفت و انگیزه اقدام خود را افشای اقدامات غیرقانونی این شرکت هواپیمایی در حمایت از فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه خاور میانه اعلام کرد. این گروه مدعی است به شبکه داخلی ماهان نفوذ و مدارک و اسناد فراوانی را به دست آورده است که به گفته این گروه، اسناد مذکور همدستی ماهان در فعالیت‌های غیرقانونی سپاه قدس را نمایان می‌سازند.

گروه «هوشیاران وطن» ادعا کرد، ماهان ایر با سپاه قدس همکاری تنگاتنگی دارد و اجازه می‌دهد که سپاه قدس از پروازهای ماهان برای ارسال افراد، تجهیزات و تسلیحات خود به سراسر منطقه خاور میانه استفاده نماید. این گروه در ادامه افشاگری‌های خود بیان داشت: هنگام بررسی فهرست مسافران که برای کاربردهای داخلی ماهان در شبکه نگهداری و به صورت مداوم بروزرسانی می‌گردد متوجه شدیم که تعداد به مراتب بیش از اندازه مسافران با نام «آقای همره همره» یا بعضا «همراه همراه» به ثبت رسیده‌اند. این روال چنان تکرار می‌شود که در فاصله 1396 تاکنون حدودا 70000 آقای همره همره در مسیر IKA (فرودگاه امام خمینی تهران) به DAM (دمشق) سفر کرده‌اند و از همه شگفت‌تر در بعضی موارد دیدیم که صدها نفر با همان نام به طور همزمان با هم پرواز کرده‌اند. تمامی پروازهای «آقای همره» را یک آزانس مسافرتی ایرانی به نام «یوتاب گشت» رزرو کرده بود.

این گروه در ادامه بررسی‌های خود شرکت پوششی را کشف کرد به نام «شرکت همره» که مدیر عامل آن «آقای گلپرست» نام داشت و در جای دیگری از او با درجه نظامی «سردار» نام برده شده که البته این امر از این حاکی است که آقای گلپرست با سپاه پاسداران رابطه نزدیکی دارد. آقای گلپرست صاحب «شرکت فارس ایر قشم» است که ماهیت واقعی این شرکت به عنوان شرکت پوششی سپاه سال‌ها پیش فاش شده است. یافته‌های این تحقیق این گروه را به این نتیجه رساند که نیروی قدس سپاه بوسیله شرکت همره برای ارسال نیروها و تسلیحات خود در منطقه خاور میانه از جمله دمشق و بیروت اختیار تام دارد. گروه «هوشیاران وطن» تا کنون ده‌ها سند را در کانال خود منتشر کرده است.

از طرف دیگر سخنگوی ماهان این حمله را «یک اتفاق عادی» توصیف کرد و تاکید کرد که در برنامه پروازها هیچ اختلالی ایجاد نشده و همه پروازها طبق برنامه و بدون مشکل در حال انجام است.

رابطه هواپیمایی ماهان با سپاه

این همکاری نزدیک سال‌ها قبل دلیل تحریم ماهان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شد اما تاکنون جزئیاتی از ماهیت واقعی و عمق این رابطه پنهان مانده بود.

درباره گروه «هوشیاران وطن» چه می‌دانیم؟

از این گروه اطلاع چندانی در دست نیست. این گروه در بیانیه منتشره خود را اهل اهواز معرفی کرده و گفت که «سال‌های سال با ظلم و دروغ‌های رژیم نژادپرست اسلامی ایران می‌جنگیم.» این گروه در جای دیگری از بیانیه خود از تاراج منابع اهواز و خوزستان و عدم تخصیص منابع آبی و قطعی‌های برق و گاز و اینترنت گله کرد و محرومیت این منطقه را یکی از انگیزه‌های اقدام خود برشمرد.

سخنگوی ماهان این حمله را «یک اتفاق عادی» توصیف کرد و تاکید کرد که در برنامه پروازها هیچ اختلالی ایجاد نشده و همه پروازها طبق برنامه و بدون مشکل در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *