آمریکا ایمن نت پاسارگاد و شش نفر از کارکنانش را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه 27 آبان طی بیانیه‌ای تحریم 6 فرد و یک شرکت ایرانی به دلیل مداخله در انتخابات سال 2020 آمریکا را اعلام کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا عنوان شد، فعالان فضای مجازی مورد حمایت نظام جمهوری اسلامی در بازه آگوست تا نوامبر 2020 (مرداد تا آبان 1398) عملیاتی تبلیغاتی را با هدف تهدید و تغییر نظر رای دهندگان آمریکایی به اجرا گذاشته تا بدینوسیله اعتماد عمومی به سلامت انتخابات را کمرنگ سازند و در فضای سیاسی کشور نفاق بیندازند. در ادامه بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است، این افراد اطلاعات شخصی رای دهندگان را از سایت‌های انتخاباتی رسمی ایالات مختلف به دست آورده و به ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به آنها اقدام کردند و همچنین درباره امنیت انتخابات، اطلاعات کذب تهیه و منتشر کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخلال ایجاد کنند.

این اما بار اول نیست که شرکت ایمن نت پاسارگاد توسط آمریکا تحریم می‌شود. طبق ارزیابی وزارت خزانه‌داری، شرکت ایمن نت پاسارگاد قبلاً «نت پیگرد سماوات» نام داشت که این شرکت به علت حمایت آن از سازمان جنگال سپاه تحریم شد. تغییر نام شرکت، تلاشی ناموفق برای دور زدن تحریم‌های آمریکا توصیف شده است.

کارکنان ایمن نت پاسارگاد تحریم شدند

کارکنان ایمن نت پاسارگاد که نامشان در بیانیه خزانه‌داری آمریکا ذکر شد، 4 نفر از مدیران این شرکت و 2 نفر از مجریان برنامه مداخله در انتخابات را شامل می‌شود.

محمدباقر شیرینکار مدیر شرکت ایمن نت پاسارگاد می‌باشد و در گذشته نیز به علت حمایت او از فعالیت‌های سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده است. در اقدامی تازه خزانه‌داری آمریکا 3 عضو دیگر هیات مدیره این شرکت (مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی طغرلجردی و حسین اکبری نوده) را نیز تحریم کرد که به نظر می‌رسد این اقدام با این هدف انجام شده که شرکت ایمن نت پاسارگاد بیش از پیش تحت فشار قرار گیرد. همچنین سید محمدحسین موسی‌کاظمی و سجاد کاشیان نیز به اتهام توطئه‌گری برای ارتکاب تقلب رایانه‌ای و ارعاب رای‌دهندگان به فهرست تحریم شدگان وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شده‌اند.

به گزارش سی ان ان، دادستان وزارت خزانه‌داری اتهامات وارده به این 6 فرد ایرانی را به حوادث نوامبر 2020 (آبان 1398) مربوط دانست که در جریان آن در فیسبوک و همچنین با ایمیل پیام‌هایی برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، مشاوران کاخ سفید و خبرنگاران ارسال شد حاوی ویدئویی با آرم گروه راست افراطی «Proud boys» (پراود بویز) که در آن مدعی شد، حزب دموکرات در صدد است تا در سایت‌های ثبت نام رای دهندگان «آسیب‌پذیری‌های جدی را به نفع خود مورد سوءاستفاده قرار دهد».

کیفرخواست صادره این اتهام را مطرح می‌کند که متهمین در بازه زمانی فوق‌الذکر نامه‌های کذبی و تهدیدآمیز را تهیه و برای رای‌دهندگان عضو حزب دموکرات می‌فرستادند که مضمون این نامه‌ها این بود که در صورتی که دریافت‌کننده نامه در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ رای ندهد، مورد حمله خشونت‌بار قرار خواهد گرفت.

تحریم شدن به چه معناست؟

تحریم ابزاری سیاسی است برای محدود یا منع کردن تجارت و انتقال پول و کالاها به کشور یا فرد معینی است. ناگفته پیداست، اثرات مخرب اقتصادی تحریم‌ها بر مردم ایران پوشیده نیست ولی در مورد تحریم‌های فردی باید افزود که تحریم شدن یک فرد می‌تواند برای آینده شخصی و حرفه‌ای او، عواقب ناگوار و بعضاً کمرشکنی را در پی داشته باشد چراکه در اثر تحریم، حساب‌های بانکی خارج از کشور بلوکه می‌شود و لذا توان او برای تجارت و برقراری روابط بازرگانی با خارج از کشور به شدت محدود می‌شود. لازم به ذکر است، قانون آمریکا شهروندان آمریکایی را از تجارت و داشتن روابط بازرگانی با افراد تحریم شده منع می‌کند. به وضوح آشکار است، تحریم شدن آب پاکی روی دست هر کسی می‌ریزد که آرزوی مسافرت یا کار در خارج از ایران را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *