گروه هکری مادی واتر از بکدر جدیدی استفاده کرد

مادی واتر

بر اساس گزارش The Hacker Times، گروه هکری مادی واتر وابسته به وزارت اطلاعات رژیم اسلامی در کامپین حملات سایبری اخیر خود مشاهده شده از یک بکدر قبلا ندیده استفاده می‌کند که دال بر تغییری از تکتیک‌های معمولی این گروه است.

گزارش شده که این گروه قبلا برای نگهداری دسترسی مداوم به سییستم قربان ترجیح می‌داد از نرم‌افزار مدیریت و نظارت از راه دور بهره برداری کند اما در این سری حملات از بکدری که MuddyRot و BugSleep شناخته می‌شود، استفاده کرده که بر خلاف ابزارهای قبلی، کاملا سفارشی و قبلا دیده نشده است.

یک کارشناس امنیت سایبری درباره فعالیت این هکرها اشاره کرد که این گروه برای اولین بار مشاهده شده از یک بارویروس ناشناس بهره برداری کند. او افزود که این بارویروس در حال توسعه است و هکرها مرتب آن را بهبود می‌بخشند.

از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، تعداد حملات این گروه علیه اهداف اسرائیلی رو به افزایش بوده اما لازم بذکر است که مادی واتر نه تنها هعدافی را در اسرائیل مورد حمله قرار داده بلکه به اهدافی در کشورهای دیگر مانند پرتغال، عربستان سعودی، ترکیه، اردن و آذربایجان نیز حمله کرده است. معمولا مادی واتر از حملات اسپیرفیشینگ استفاده می‌کند تا دسترسی به رایانه قربان را پیدا کند و بعد بدافزارهای مذکور را در آن نصب و اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *