گروه هکری «حنظله» سامانه گنبد آهنین را هک کرد

حنظله

گروه حنظله در کانال تلگرام خود (@handala_hack) ادعا کرده که به سیستم راداری این سامانه نظامی اسرائیلی دسترسی پیدا کرده و در ادامه گفت که با وجود این که این گروه می‌توانست همه هواپیماهای در حال پرواز در حریم هوایی اسرائیل را مورد هدف قرار دهد، اما برای جلب توجه به تفاوت‌های این گروه با ارتش اسرائیل از این رو خود داری کرد.

گنبد آهنین یک سامانه دفاع هوایی کوتاه برد است که قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. این سیستم از راداری چندمنظوره یک یا چند راکت‌انداز با ۲۰ لانچر شلیک موشک تامیر متشکل است که قادر است محل اصابت راکت دشمن پیش‌بینی کرده و به منظور صرف‌جویی در مصرف، راکت‌ها را که محل برخورد آن‌ها در مناطق خالی از سکنه است، نادیده بگیرد.

گروه حنظله در پستی که در تلگرام منتشر کرده گفت که علاوه بر دسترسی به سیستم راداری همچنین موفق شده است زیرساخت شبکه‌های شرکت‌هایی را که در ساختن گنبد آهنین نقش دارند، پاک کند و هشداری داد که حملات سایبری بیشتری را انجام خواهد داد.

گروه هکری حنظله تصاویری را که ظاهرا از سیستم راداری گنبد آهنین گرفته شده بود نیز منتشر کرده است.

طبق موسسه امنیت سایبری Intezer، این گروه قبلا در واکنش به حمله سایبری به سامانه سوخت‌رسانی ایران توسط گروه هکری گنجشک درنده کمپین فیشینگ انجام داد که کاربران اسرائیلی را هدف حمله قرار داد.

هک گنبد آهنین

هک گنبد آهنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *