گروه هکری ایران «عدالت وطنی» شرکت‌های آلبانی را مورد هدف قرار داد

عدالت وطنی

در چند روز اخیر گزارش شده است که گروه هکری ایرانی بنام «عدالت وطنی» وابسته به ارگان‌های امنیتی ج.ا پارلمان و چند شرکت آلبانی را مورد حمله سایبری قرار داده و در این موج جدید حملات، مشاهده شده است که این گروه از نوع بدافزار جدیدی که در حوزه امنیت سایبری «وایپر» شناخته می‌شود، استفاده می‌کند تا سیستم عامل رایانه قربانی را کاملاً از بین ببرد.

به نوشته شرکت امنیت سایبری اسرائیلی ClearSky، این وایپر بنام «بی عدالت» سیستم عامل را به گونه‌ای خراب می‌کند که دیگر نمی‌تواند بالا بیاید و در نتیجه غیر قابل استفاده می‌شود.

گروه عدالت وطنی فعالیت خود را در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز کرد اما برای زمانی غیر فعال بوده تا چند هفته پیش، هنگامی که در ویدیویی به زبان آلبانی در کانال تلگرام خود اعلام کرد «برگشتیم تا حامیان تروریسم را نابود کنیم» و هشتگ #DestroyDurresMilitaryCamp «اردوگاه نظامی دورس را نابود کنیم» را هم بکار برده است.

در سال ۲۰۲۲، آلبانی در واکنش به حملات سایبری، اولین کشوری بود که روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرد. بنظر می‌رسد که رژیم اسلامی ایران، آلبانی را بدین دلیل یک هدف واقعی تلقی می‌کند که پایگاه مجاهدین خلق در این کشور قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *