مایکروسافت: رژیم ایران در حال آماده‌سازی برای عملیات نفوذی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مایکروسافت

 

آخیراً شرکت مایکوسافت گزارش جدید درباره دخالت رژیم اسلامی در انتخابات آتی آمریکا را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، گروه‌هایی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی مانند Sefid Flood و Mint Sandstorm در حال آماده‌سازی برای عملیات نفوذی با هدف تاثیر بر انتخابات آتی آمریکا هستند. در این گزارش نیز آماده است که این گروه‌ها با ایجاد وبسایت‌های جعلی، حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و جعل هویت فعلان آمریکایی و نیز انجام عملیات شناسایی زمینه را برای نفاق انداختن و پخش اطلاعات نادرست یا «فیک نیوز» در میان مردم آمریکایی فراهم میکند.

این بار اول نیست که رزیم ایران سعی کرده در سیاست‌های کشورهای دیگر دخاات کند؛ در سال ۲۰۲۰ میلادی، رژیم کشش می‌کرد قبل و حین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمپین نفوذی خود را انجام دهد. بعد از آن در سال ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ کمپین نفوذی علیه رای‌دهندگان اسرائیلی را هم انجام داد.

گروه‌هایی که در این عملیات نقش دارند

Sefid Flood درست بعد از نوروز سال جاری فعالیت‌های خود را در این کمپین آغاز کرد. به گزارش مایکروسافت، این گروه با استفاده از جعل هویت فعلان نامی می‌تواند هرج و مرج در میان گروه مورد هدف را ایجاد کند. علاوه بر این، گروه از تکنیک‌هایی مانند تهدید، داکس «Doxxing» و حتی تحریک قیام خونین استفاده می‌کند تا به هدف خود برسد.

Mint Sandstorm که وابسته به سازمان اطلاعاتی سپاه و نیز با اسمامی چارمینگ کیتن،‌ PHOSPHORUS و APT35 شناخته می‌شود‌‌ در یک عملیات اسپیرفیشینگ چند مقام عالی رتبه در کمپین ریاست جمهوری و حتی یک نامزد پیشین در این انتخابات را تحت هدف قرار داد که خوب نشان می‌دهد سیاستمدران هدف مشروعی برای این گروه‌ها محسوب می‌شوند.

مایکروسافت نیز گزارش داده که رژیم جمهوری اسلامی چند وبسایت به سبک خبرگزاری را برگذار کرده تا رای‌دهندگان آمریکایی را با انتشار گزارش‌های برانگیزی تحت هدف قرار دهد. سه وبسایتی که در این گزارش نام برده شده اند در شرح زیر هستند:

  • Nio Thinker
  • Savannah Time
  • EvenPolitics

به گزارش مایکروسافت، این سایت‌ها از محتویات شناخته شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و بعد همین محتوایات را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند.

توصیه می‌کنیم به این وبسایت‌ها مراجعه نکنید چون احتمال قوی وجود دارد علاوه بر پخش اطلاعات نادرست،‌این سایت‌ها نیز اطلاعات شخصی کاربر مانند آدرس ای‌پی، تنظیمات مرورگر، مکان و غیره را جمع آوری می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *