تردز «Threads» چیست؟ هرآنچه باید بدانید

threads

روز ۱۴ تیرماه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، نوشته که «هدف برای آینده تردز این است که ما فضایی باز و گرم برای گفتگو و بحث را ایجاد کنیم و قصد داریم بهترین بخش‌های اینستاگرام را بگیریم  و از آنها استفاده کنیم تا تجربه جدیدی براساس متن، آیده‌ها و نظرات شما را به وجود بیاوریم.»

علاوه بر این، زاکربرگ در نوشته بعدی خود اعلام کرد که فقط ظرف ۲ ساعت بعد از شروع به کار این شبکه اجتماعی جدید، بیش از ۲ میلیون کاربر در آن ثبت نام کرده‌اند؛ رقمی که بعداً گزارش شد به ۱۰ میلیون کاربر رسیده است. شروع به کار تردز هنگامی صورت گرفته است که رقیب اصلی‌اش، یعنی توییتر، با مشکلات مختلف فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، از جمله محدودیت تعداد توییت‌های قابل مشاهده در هر شبانه‌روز و کوچ تبلیغ‌کنندگان زیادی از این پلتفرم.

اما برای بسیاری کاربران سوال این است که تردز چیست و در حقیقت، آیا می‌تواند به یک رقیب واقعی توییتر تبدیل بشود؟

تردز یک شبکه اجتماعی است که همانند توییتر بر محتوای متن و نظرات کاربرانش متکی است. در حال حاضر، اپلیکیشن تردز در گوگل پلی استور و اپل استور در بیش از ۱۰۰ کشور موجود است اما به خاطر نگرانی‌هایی نسبت به امنیت اطلاعات، کاربران ساکن کشورهای اتحادیه اروپا فعلاً نمی‌توانند آن را دانلود کنند.

چکیده ویژگی‌های تردز

  • می‌توانید از اکانت اینستاگرام خود برای ثبت اکانت در تردز استفاده کنید.
  • هر پست در مقایسه با محدودیت ۲۸۰ کاراکتری توییتر می‌تواند تا ۵۰۰ کاراتر داشته باشد.
  • می‌توانید تصاویر، گیف‌ها و ویدیو‌های طول حداکثری ۵ دقیقه پست کنید.
  • می‌توانید پست‌ها را لایک، ری‌پُست و نقل کنید
  • در حال حاضر، امکان ارسال پیام‌های مستقیم (دایرکت) وجود ندارد.
  • می‌توانید اکانت خود را محدود یا قفل کنید.
  • می‌توانید به آسانی دوست‌های اینستاگرام خود را پیدا و فالو کنید.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا تردز جای توییتر را خواهد گرفت یا نه اما پر واضح است توییتر با یک رقیب قوی روبرو است و ایلان ماسک برای نجات توییتر باید فکر اساسی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *