آیا هکرهای ایرانی یک کنفرانس مطبوعاتی کانادایی در مورد جانباختگان پرواز شماره 752 را هک کردند؟

به گزارش خبرگزاری سایبر ایران به نقل از منابع خبری کانادایی، دادگاهی در استان استان انتاریو کانادا، ایران را به پرداخت 84 میلیون دلار غرامت به شش خانواده جانباختگان پرواز 752 که دو سال پیش و دقایقی پس از برخاست از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی توسط پدافند هوایی سپاه ساقط شد، محکوم کرد.

در این که سقوط هواپیمای اوکراینی حادثه‌ای تلج و اندوهناک بود شکی نیست ولی احتمالاً این سوال در ذهن خوانندگان ما مطرح شده که چرا خبرگزاری سایبر ایران راجع به این موضوع گزارش نوشته است؟ خواب این پرسش را می توان در اتفاقاتی جستجو کرد که در روز محاکمه و اعلام حکم دادگاه به وقوع پیوست.

ماجرا از این قرار است که در طی کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌هایی کانادایی که به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد، وکیل خانواده ها مقامات جمهوری اسلامی را خطاب قرار داد و گفت «اگر کسی از جمهوری اسلامی  ایران در این تماس ویدئویی حاضر است، بداند که برای تامین غرامت به بازماندگان ما به دنبال اموال شما هستیم.»

چندی بعد از این سخن تهدیدآمیز وکیل، بخش موسیقی هوی متال و تصاور رکیک و خشونت‌آمیز کنفرانس مطبوعاتی را مختل کرد و به قطع پخش کنفرانس مطبوعاتی برای دقایقی چند منجر شد ولی پس از آن کنفرانس بدون مشکل از سر گرفته شد..

بسیاری اظهارنظر کردند که این اتفاق مشکوک و عجیب کار هکرهای ایرانی مورد حمایت حکومت جمهوری اسلامی بوده است که در واکنش به سخنان توهین‌آمیز وکیل خاناده‌های داغدیده به جمهوری اسلامی و شخص رهبر انقلاب لینک کنفرانس مطبوعاتی را هک کردند. این سوال نیز مطرح است که به غیر از چنین گروهی دیگر چه کسی این کار را می کرد؟

اگر چنین است باید به وضع کشورمان خون گریست. در آن پرواز چندید ایرانی بی جهت کشته شدند و آن طور که پیدار است مقامات این کشور به جای احترام به کشته شدگان و بازماندگانشان، حفظ آبوری رهبری صلاح آن دیدند که پول و منابع صرف هک کنفرانس مطبوعاتی و پخش موسیقی با شعر رکیک و تصاویر خشونت‌آمیز کنند..

سال 1398 پاسداران سپاه با شلیک به هواپیمای اوکراینی همه 176 سرنشین آن از جمله 55 شهروند کانادایی و 30 نفر با اقامت دائم نانادا را کشت. طبق حکم دادگاه، حکومت ایران به دلیل نقشش در این حادثه به پرداخت غرامت به بازماندگان 176 نفر جان‌باخته این حادثه که عزیزانشان را از دست دادند، محکوم شده است.

 

این حکم را در تاریح قضایی کانادا مسبوق به سابقه دانسته‌اند. وکیل بازمندگان جانباختگان پرواز 752 از پاسخ به این سوال که چگونه پول و اموال مورد نظر را ضبط خواهد کرد، خودداری کرد و گفت که در این ارتباط با افرادی در سر اسر جهان در تماس هستیم و می‌دانیم که اموال جمهوری اسلامی کجاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *